Veled fordult már elő, hogy valaki durván szólt hozzád vagy számodra bántót mondott és emiatt sík ideg lettél?

Én például ilyen esetben először lefagyok, abban az adott pillanatban nem tudok mit kezdeni a helyzettel. Olyan szempontból ez jó, hogy nem mondok olyat első felindulásból, amit utána megbánnék. Kell egy kis idő, amíg átgondolom, mi állhatott az illető szavai mögött, mi idézhette elő benne ezt a viselkedést.

Tényleg bántani akart? Vagy csak rossz napja volt? Vagy egyszerűen szeretne valamit elérni, próbálkozik többféleképp, nem sikerül és a végére ez az egy eszköze marad, amihez nyúlni tud?

Amíg ezt végig gondolom, el is múlik ez a lefagyott állapot, ami a stresszhelyzetre gyakorolt megoldási mechanizmusaink egyike. Aztán nyugodtan el tudom mondani az illetőnek, hogy engem ez hogy érintett és legközelebb ezt ne tegye. Ez tudatosságot és sok gyakorlást igényel, és persze az a célom, hogy ez az idő minél inkább rövidüljön, mielőbb visszacsatoljak egy ilyen helyzetre.

Többször tapasztaltam az ügyfeleimnél is, hogy hasonló szituációk okoznak stresszt, nem is kicsit. A legrosszabb, amikor ez már egy negatív spirált indít el, mert megbántva érzi magát, megsértődik, magában őrlődik, puffog, sír vagy önmagát hibáztatja. És hogy hasonló helyzetbe még véletlenül se kerüljön legközelebb, inkább kerüli az illetővel a kontaktust, vagy félni kezd tőle, kerüli a kommunikációt. A végén, ha már csak eszébe jut az a személy, a gyomra is összeugrik.

Te jártál már így?

Megnyugtatlak, van rá megoldás! Ha hasonló cipőben jársz, gyere és beszéljünk róla, hogy ez se a magánéletedben, se a munkád során ne okozzon problémát!

Hasonló tartalmakért kövess Facebook és Instagram oldalamon, ahol további érdekes tartalmakkal érkezem rendszeresen!